tt
lışmamın aşamaları:
1. Çalışmamı nasıl yapacağımı planladım.
2. Kaynaklardan bilgi topladım.
3. Bilgileri eledim.
4. Bloguma kaydettim.
· Ürünümü seçme gerekçelerim: Bu ödev ilk blog ödevim olduğu için biraz acemiydim.Fakat şimdi eksiklerimi kapattım.
Ürün Öz Değerlendirme
· Bu çalışmamda şunları çok iyi yaptım: bilgi eksikliklerimi giderdim.
· Çalışmamın şu alanlarında biraz daha gayret gösterebilir ve yardım alabilirdim: Görsel kullanmakta gayret gösterebilirdim.
· Belirlediğim hedefe şu kadar ulaştım:Tamamen ulaşmadım
· Bu çalışma benim şu özelliklerimin gelişimini yansıtıyor:
· Bu çalışmamla ilgili şunları da söylemek isterim:Bu çalışma sayesinde cebirsel ifadelerle ilgili bilgi edindim.
Çalışmalar | Evet | Hayır |
Çalışmanın taslağını hazırladım. | J | |
Çalışmayı zenginleştirecek tablo, resim, fotoğraf vb. hazırladım. | J | |
Çalışmamı geliştirme aşamasında öğretmenim, ailem ve arkadaşlarımın düşüncesinden yararlandım. Gerekli ekleme ve çıkarmaları yaptım. Arkadaşımızın “ödevindeki sorularının sayısı az ve çözümlerinde hata var” yorumu benim için çok yararlı oldu. | J | |
Çalışmamı yazım ve anlatım kurallarına uygunluğu açısından gözden geçirip gerekli düzeltmeleri yaptım. | J | |
Çalışmamı sunmaya hazır hale geldim. | J |
TASLAK 2 (ÖDEVİMİN SON HALİ)
1)Cebir nedir?Nasıl ortaya çıkmıştır?
2)Cebir tarihini araştırarak cebiri ilk olarak kimlerin nerelerde kullandığını öğrenin.
BİZANS'TA CEBİR
Bazı kaynaklar, Bizans'ta ileri bir matematiğin varlığı hakkında geniş bilgi verirler. Ortalama 1000
yıllık hayatı olan Bizans'in, matematik tarihinde, Eski Yunan matematiğini, ilerletip geliştirmesi bakımından, pek parlak bir duruma sahip değildi. Bu devir matematikçileri olarak belirtilen ve aynı zamanda Nikomedya (İzmit) rahibi olan Masimus Planudes (İzmit 1260 - İstanbul 1310), Dio-fantos' un birinci ve ikinci kitaplarına dair sadece tefsir yazabilmiştir.
Bazı kaynaklar, Bizans'ta ileri bir matematiğin varlığı hakkında geniş bilgi verirler. Ortalama 1000
yıllık hayatı olan Bizans'in, matematik tarihinde, Eski Yunan matematiğini, ilerletip geliştirmesi bakımından, pek parlak bir duruma sahip değildi. Bu devir matematikçileri olarak belirtilen ve aynı zamanda Nikomedya (İzmit) rahibi olan Masimus Planudes (İzmit 1260 - İstanbul 1310), Dio-fantos' un birinci ve ikinci kitaplarına dair sadece tefsir yazabilmiştir.
3)Cebirin tarihsel gelişiminde hangi matematikçiler rol oynamıştır?
9. yüzyılın başlarında dünyaya geldiği kabul edilen ünlü matematik ve astronomi bilgini Ahmet Ferganî, çağının bilim ve kültür merkezlerinden olan Türkistan'ın Fergana bölgesindendir. Bilim ve kültür tarihimizin birinci elden kaynakları olan tezkireler (biyografik eserler)de doğum tarihi ile ilgili bir bilgi bulunmamakla birlikte kendisi gibi bir astronom olan babasının adının Muhammed, dedesinin ise Kesir olduğu kayıtlıdır. Ahmet Ferganî, ilk öğrenimini ünlü bilginlerin yetiştiği Fergana'da yaptı ve büyük bir ihtimalle astronomi konusundaki bilgilerini babasından aldı. Belli bir seviyeye geldikten sonra da mevcut bilgilerine yeni bilgiler katmak amacıyla da, çağının bilim, kültür ve aynı zamanda halifelik merkezi olan Bağdat'a geldi. Ömrünün yarısına yakınını burada geçiren Ferganî, kısa sürede matematik ve astronomi konularındaki bilgisini Bağdat bilim çevresine kabul ettirip, bilimin gelişmesine olan katkılarıyla bilim tarihinde adlarından övgüyle bahsedilen Abbasi halifelerinden Me'mun ve el-mütevekkil döneminin en ünlü bilginleri arasına girdi.
4)Geçmişte cebirle uğraşmış Türk matematikçiler kimlerdir?
- AHMET FERGANİ
- ALİ KUŞÇU
- CAHİT ARF
- ALAN TURİNG
- BLAİSE PASCAL
- AUGUSTİN LOUİS CAUCHY
- GELENBEVİ İSMAİL EFENDİ
- HAREZMİ
- JOHANN KARL FRIEDRICH GAUSS
- KERİM ERİM
5)Türk -İslam dünyasında cebirin kullanımı nasıl başlamış ve devam etmiştir?
5.maddeyi bulamadım.
6)Cebirin çeşitleri nelerdir?
Kısaltma Safha
Sembolik Safha
Retorik Safha
7)Cebirin kullanım alanlarını yazın.
Fen bilgisi ve mühendislik.
8)Bulduğunuz cevaplardan yola çıkarak günlük hayatta cebire neden ihtiyaç duyulduğu ile ilgili bir metin yazın.
9)Harezminin hayatını araştırıp cebir hakkında yaptığı çalışmaları kısaca yazın.
Horasan bölgesinde bulunan harezm(bugünkü Türkmenistan'ın Khiva )şehrinde dünyaya gelen Harezmi'nin tam adı Abdullah bin Musa el-Harezmi'dir. Harezm'de temel eğitimimini alan Harezmi gençlinin ilk yıllarında Bağdat'taki ileri bilim atmosferinin varlığını öğrenir. İlmi konulara doyumsuz denilebilecek seviyedeki bir aşkla bağlı olan Harezmi ilmi konularda çalışma idealini gerçekleştirmek için Bağdat'a gelir ve yerleşir.
- üslü sayılar
- denklemler
11)cebiri çok sık kullanan bir meslek dalında çalışan bir kişiyle cebir hakkında röportaj yapın.
11.madde isteğe bağlı.
12)Cebirsel ifadelere örnekler yazın.
- x/y = 4/3 ; xy = 12
xy = 40 ; x = (5/2)y
xy = 40 ; x/y = (1/3) + (1/15) = 2/5
10xy = 120 ; y = (3/4)x
x2 + y2 = 100 ; y = (3/4)x
a2 + b2 = 400 ; a = 2x ; b = (3/2)x
ÖRNEK PROBLEM: Bir kenarının uzunluğu x+5 olan karenin alanını ve çevresini bulalım.Çözüm:
Karenin alanı demek bir kenarını kendisiyle çarparız.
A=(x+5).(x+5)
A=x2+10x+25
Karenin alanı demek bir kenarını kendisiyle çarparız.
A=(x+5).(x+5)
A=x2+10x+25
13)Günlük hayattaki alışverişlerinizin,sportif müsabakaların sonuçlarını,matematiksel veriler içeren tablo veya farklı modelleri vb. cebirsel ifadelere dönüştürün.
13.maddeyi yapamadım.
14)Cebiri siz keşfetseydiniz ona hangi ismi verirdiniz?
- gelişmiş matematik ismini verirdim.
15)Cebir olmasaydı matematikte ne tür zorluklarla karşılaşılırdı?Sorusunu araştırmalarınızdan yola çıkarak cevaplayın.
- işlemleri yapmakta zorlanırdık
- sayıları ayıramazdık
16)Cebiri tanıtan bir kitapçık hazırlayın hazırlayacağınız kitapçık aynı zamanda projenizin sunumu da olacaktır.Bu nedenle bölümlerini,ana başlıklarını ve sayfa sayılarını önceden planlayın.
16.soru iptal.
17)Projeniz için bir değerlendirme raporu yazın.
16.soru iptal.
17)Projeniz için bir değerlendirme raporu yazın.
- Daha ayrıntılı bilgi olsa güzel olurdu
18)kaynakça bölümüne cebir hakkında bilgi topladığınız kaynakları yazın.
- internet
- matematik konu anlatımlı kitap
- 6.sınıf matematik defteri
adı:Sena Nur
soyadı:Bülbül
sınıfı/no: 7/B 299
ders:matematik
konu:cebirin tarihi
TASLAK 1 (ÖDEVİMİN İLK HALİ)
1)Cebir nedir?Nasıl ortaya çıkmıştır?

2)Cebir tarihini araştırarak cebiri ilk olarak kimlerin nerelerde kullandığını öğrenin.
BİZANS'TA CEBİR
Bazı kaynaklar, Bizans'ta ileri bir matematiğin varlığı hakkında geniş bilgi verirler. Ortalama 1000
yıllık hayatı olan Bizans'in, matematik tarihinde, Eski Yunan matematiğini, ilerletip geliştirmesi bakımından, pek parlak bir duruma sahip değildi. Bu devir matematikçileri olarak belirtilen ve aynı zamanda Nikomedya (İzmit) rahibi olan Masimus Planudes (İzmit 1260 - İstanbul 1310), Dio-fantos' un birinci ve ikinci kitaplarına dair sadece tefsir yazabilmiştir.
Bazı kaynaklar, Bizans'ta ileri bir matematiğin varlığı hakkında geniş bilgi verirler. Ortalama 1000
yıllık hayatı olan Bizans'in, matematik tarihinde, Eski Yunan matematiğini, ilerletip geliştirmesi bakımından, pek parlak bir duruma sahip değildi. Bu devir matematikçileri olarak belirtilen ve aynı zamanda Nikomedya (İzmit) rahibi olan Masimus Planudes (İzmit 1260 - İstanbul 1310), Dio-fantos' un birinci ve ikinci kitaplarına dair sadece tefsir yazabilmiştir.
3)Cebirin tarihsel gelişiminde hangi matematikçiler rol oynamıştır?
9. yüzyılın başlarında dünyaya geldiği kabul edilen ünlü matematik ve astronomi bilgini Ahmet Ferganî, çağının bilim ve kültür merkezlerinden olan Türkistan'ın Fergana bölgesindendir. Bilim ve kültür tarihimizin birinci elden kaynakları olan tezkireler (biyografik eserler)de doğum tarihi ile ilgili bir bilgi bulunmamakla birlikte kendisi gibi bir astronom olan babasının adının Muhammed, dedesinin ise Kesir olduğu kayıtlıdır. Ahmet Ferganî, ilk öğrenimini ünlü bilginlerin yetiştiği Fergana'da yaptı ve büyük bir ihtimalle astronomi konusundaki bilgilerini babasından aldı. Belli bir seviyeye geldikten sonra da mevcut bilgilerine yeni bilgiler katmak amacıyla da, çağının bilim, kültür ve aynı zamanda halifelik merkezi olan Bağdat'a geldi. Ömrünün yarısına yakınını burada geçiren Ferganî, kısa sürede matematik ve astronomi konularındaki bilgisini Bağdat bilim çevresine kabul ettirip, bilimin gelişmesine olan katkılarıyla bilim tarihinde adlarından övgüyle bahsedilen Abbasi halifelerinden Me'mun ve el-mütevekkil döneminin en ünlü bilginleri arasına girdi.
4)Geçmişte cebirle uğraşmış Türk matematikçiler kimlerdir?
- AHMET FERGANİ
- ALİ KUŞÇU
- CAHİT ARF
- ALAN TURİNG
- BLAİSE PASCAL
- AUGUSTİN LOUİS CAUCHY
- GELENBEVİ İSMAİL EFENDİ
- HAREZMİ
- JOHANN KARL FRIEDRICH GAUSS
- KERİM ERİM
5)Türk -İslam dünyasında cebirin kullanımı nasıl başlamış ve devam etmiştir?
5.maddeyi bulamadım.
6)Cebirin çeşitleri nelerdir?
Kısaltma Safha
Sembolik Safha
Retorik Safha
7)Cebirin kullanım alanlarını yazın.
7.maddeyi bulamadım.
8)Bulduğunuz cevaplardan yola çıkarak günlük hayatta cebire neden ihtiyaç duyulduğu ile ilgili bir metin yazın.
9)Harezminin hayatını araştırıp cebir hakkında yaptığı çalışmaları kısaca yazın.
Horasan bölgesinde bulunan harezm(bugünkü Türkmenistan'ın Khiva )şehrinde dünyaya gelen Harezmi'nin tam adı Abdullah bin Musa el-Harezmi'dir. Harezm'de temel eğitimimini alan Harezmi gençlinin ilk yıllarında Bağdat'taki ileri bilim atmosferinin varlığını öğrenir. İlmi konulara doyumsuz denilebilecek seviyedeki bir aşkla bağlı olan Harezmi ilmi konularda çalışma idealini gerçekleştirmek için Bağdat'a gelir ve yerleşir.
10)Şimdiye kadar öğrendiğiniz matematik konularının hangileri cebirle ilgilidir?
- üslü sayılar
11)cebiri çok sık kullanan bir meslek dalında çalışan bir kişiyle cebir hakkında röportaj yapın.
11.madde isteğe bağlı.
12)Cebirsel ifadelere örnekler yazın.
- x/y = 4/3 ; xy = 12
xy = 40 ; x = (5/2)y
xy = 40 ; x/y = (1/3) + (1/15) = 2/5
10xy = 120 ; y = (3/4)x
x2 + y2 = 100 ; y = (3/4)x
a2 + b2 = 400 ; a = 2x ; b = (3/2)x
13)Günlük hayattaki alışverişlerinizin,sportif müsabakaların sonuçlarını,matematiksel veriler içeren tablo veya farklı modelleri vb. cebirsel ifadelere dönüştürün.
13.maddeyi yapamadım.
14)Cebiri siz keşfetseydiniz ona hangi ismi verirdiniz?
- gelişmiş matematik ismini verirdim.
- işlemleri yapmakta zorlanırdık
- sayıları ayıramazdık
16.soru iptal.
17)Projeniz için bir değerlendirme raporu yazın.
- Daha ayrıntılı bilgi olsa güzel olurdu
- internet
- matematik konu anlatımlı kitap
- 6.sınıf matematik defteri
adı:Sena Nur
soyadı:Bülbül
sınıfı/no: 7/B 299
ders:matematik
konu:cebirin tarihi
aşlangıçtaki Dosya | dosyanın son hali |
Çalışmalarım önce nasıldı ? Resimlerim eksikti. Çalışmalarım ne denli açık ve anlaşılırdı? Bu ödevde bilgilerim çok açık olmayabilir. Beklentilerim ne denli gerçekliydi ? İlk ödevim olduğu için çok güzel bir sonuç beklemiyorum. | Şimdi nasıl gidiyor ? Resimlerimi ekliyorum. Çalışmalarım şimdi ne denli açık ve anlaşılır ? İlk ödevime göre daha düzgün. Bu konuda şimdi ne düşünüyorum ? Şu anda yaptığım ödev eskisinden daha güzel. |
Geliştirmeye açık alanlar başlangıçta nelerdi ? | Şimdi hangi alanlar geliştirilmeye açık ? |
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder